Alla inlägg den 7 april 2010

Av tommy norum - 7 april 2010 15:42

                      Det som susar i skogen.

                      Jag sitter på krogen.

                       Kom,ljusa april !

                       smör,ost och sill.

        Kom vårlök,som vintersnöns drivor försenat !

                       en sexa renat.

         Kom taltrast,vars drill vi fått njuts så sällan !

                       en ,TT,mellan

         Kom, sol,utmät våren på solurets visare !

               sen tror jag jag tar en parisare.

         Se,spirande sippor bland höstlöven växa.

         Kaffe,och grönstedts,en fyra.Nej,sexa

         Björken står skir i den ljusnande natten.

                        Konjak och vatten.

          Löven de spricka ur grenarna kala.

                        Får jag betala.

          Högre blir himlen och klarare sikten.

          Jag har inga pengar,man ta den här dikten.

           Björnarna vakna i glad förundring.

       Jamen,nog är den väl värd en hundring ?

           Blåklockor klämta sitt vårliga klämnt.

                Så där,varsegod,det är jämt.

                         Liv i skog och sjö.

                              Tack.Ajö

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågerutan

37 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards