Alla inlägg den 22 april 2010

Av tommy norum - 22 april 2010 17:13

 

Läste i PD i dag att fyra av tio Åmålsbor tränar för lite. För min egen del så har jag inrättat min veckorytm efter min tid på tennisbanan. Måndag och Fredag förmiddag singel med Sven-Gunnar Oskarsson sen tio år tillbaka där vinsterna varit jämt fördelade under åren.


Onsdagar är det seniltennis på förmiddagarna där en härlig samling pensionärer träffas för att spela dubbel med lottade medspelare. Själv med mina 66 år så hör jag till de yngre i församlingen. De sociala samtalen kretsar till stor del om vilka krämpor man besitter, och också på ett påtagligt sätt ingår i bortförklaringen om man förlorar.

Vi har Nisse Carlsson känd bilförsäljare i Åmål med omnejd. Han parkeras vid nätet i ett revir som sträcker sig i en omkrets lika långt som armarna. Där ifrån dirigerar han medspelaren som får springa som en skottspole för att täcka upp bakom. Kommer bollen inom räckhåll för Nisse så placeras den med precision på motståndarsidan. Själv känner jag mig som en elefant och ser säkert ut som en sådan när jag försöker röra mig mot bollen.

Oansvarigt av regeringen att hålla inne stadsbidragen tycker Elisabeth Mohlin ordförande i kommunal i Åmål i synpunkt i dag. Man kanske också skall se hur våra kommunpolitiker har skött ekonomin de senaste åren. Oansvarigt tycker många. 

Vår småbåtshamn har fått gott betyg av Sweboat,  lägger sig i topp bland vänerhamnar, ett bra betyg för de ansvariga. Kunde man sen få  rutiner hur man lägger kostnaderna så vore allt frid och fröjd.

Bidrag till Edsleskogs skola i form av 2, 25 lönebidragstjänster där kommunen skall gå in och stötta med 54.672 kr per heltjänst. Är man på väg mot ett samhälle där mer och mer går över till att driva den kommunala servicen med lönebidragare. Vi har evenemangsservice som drivs i föreningsform med kommunen som ansvarig, skall vi nu också börja driva skolorna med lönebidragare som på sikt kommer att slå ut den ordinarie arbetsstyrkan. En konstig utveckling.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågerutan

37 besvarade frågor

Skapa flashcards