Direktlänk till inlägg 28 januari 2016
Bar mig faktiskt emot att köra min Volvo P-1800 till kontrollbesiktningen i regnet. Bilen har på tjugofem år inte en enda gång körts i regn. Men nu med en förbestämd tid för besiktning så fick det ske. Klart att bilen står emot lite vatten , men en bil som har 47 år på nacken den skall man vara rädd om och inte utsätta den för vädrats makter i onödan. . .
Besiktningen flöt på utan problem den här gången. För två år sedan så fick jag en tvåa i besiktningsprotokollet när det visade sig att ena bromsoket fram kärvade så att bilen drog åt höger vid inbromsningen . Den här gången fick Mekonomen se över bromsarna före besiktningen för att inte råka ut för samma sak igen. Volvon har i dagsläget 12000 mil på nacken årsmodell 1967 med en genomsnittlig körsträcka på ca 250 mil per år utslaget på bilens nuvarande livslängd. Själv kanske jag kommer upp i 10 mil om året de sista 25 åren. Sätter man sig i en 1960 tals bil och jämför med dagens bilar i körglädje, komfort , väghållning , säkerhet och bränsleförbrukning så har det hänt en hel del på bilfronten de sista femtio åren även om skalet kanske inte speglar den tekniska utvecklingen som pågår hela tiden .
Här är sista kontrollstationen med kontroll av underrede, hjulupphängning men där det visade sig att positionsljusen fram inte fungerade. Räddningen för att inte få en anmärkning i protokollet var att 1967 år modeller inte behöver vara utrustade med positionsljus. Så nu blir nästa besök på bilprovningen är 2016.
<br" alt="" />OoM5AAAAgAElEQVR4nOy917NlyXXm98vMbY693lR1uUZ3A90NNMAZzNCM
zMyTQhH6N/UuRSj0pCBnNKPRiARIgiBMW3R1dZevW9cdt11m6iHNzn3qNofUDEkFiF1x49
Y9JnfuzJW5vvUtk+J//pP/3RpjsNZirSVe2mCMQUqJEAJhQQgBgLUWYd1vlYn4lfA+gDUCay1SSteu7j8j
hEDKDCEE1uqt12X8f9pm+...
Insändardebatten i PD där Åmålsborna träter om var centrum ligger och hur våra politiker i Åmål skall gå vidare i vad som i fortsättningen skall bli det nya handelscentrumet i staden.. I bland undrar man var det sunda förnuftet finns int...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 |
|||||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |||
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | |||
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |||
|