Alla inlägg den 2 maj 2013

Av tommy norum - 2 maj 2013 07:00



Olle Andersson

Onsdag 1 maj 09:31

Jag har inte någon som helst avsikt eller intresse att använda denna blogg som något media att gå i försvar gentemot T.Norum eller anonyma skribenter för de frågor jag ansvarar för i Åmåls kommun, jag hälsar däremot alla läsare hjärtligt välkommna att kontakta mig för att erhålla den information som alla kommuninnevånare har rätt att få av sina politkeer och tjänstemän. Alla som har frågor och funderingar är som sagt vad välkommna att kontakta mig under arbetstid på 0532-170 00 vx eller per mail till olle.andersson@amal.se


Tack för min enda och korta medverkan i denna blogg
Olle Andersson
P.S jag står fortfarande för mitt föregående inlägg D.S

 
 
 
Svar till Olle Andersson.
 

Vad ljuget i min blogg bestod i det får tydligen bloggläsarna vara ovetande om kan man förstå efter den senaste kommentaren eller är det så att man måste ringa upp Olle Andersson på arbetet för att få klarhet i saken.

Jag ha anklagat både politiker och tjänstemän när de kommer med osanningar, men jag har också gett ordentliga underlag för mina påståenden i bloggen. Lite fegt att inte vilja stå för det man skriver om Olle Andersson . Förtal av en kommunal tjänsteman är väl den rätta rubriken på ett sådant beteende.

Vad säger våra politiker när våra tjänstemän tar till starka ord som att man ljuger när man framför åsikter i olika spörsmål utan att vilja ge information vad som är osant. Bara att konstatera så länge Olle Andersson inte kan verifiera sina påståenden att osanningar förekommer i bloggen så får vi ytligare en i skaran som tar till ljug när man känner sig trängd och trampad på tårna i sin tjänsteutövning.

Och jag som trodde att den kulturen försvann i och med den nya politiska majoriteten tog vid. Men har man sina rötter i gamla Samhällsbyggnadsförvaltningen så kanske det tar ett tag innan man förstår hur man skall förhålla sig till sanningen i sin tjänsteutövning.

Så Michael Karlsson se nu till att Olle Andersson avslutar debatten på ett värdigt sätt. Man kan inte som hög tjänsteman ge sig in i en frågeställning via media och anklaga folk för att ljuga och sedan dra sig undan utan att kunna verifiera anklagelserna.

Vad får det för bild av tjänstemannakåren i kommunen ? Har vi inte haft nog med sådant skit i de kommunala verksamheterna ?


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågerutan

37 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards