Alla inlägg den 3 mars 2019

Av tommy norum - 3 mars 2019 15:45

Jag har i alla möjliga och omölja sammanhang påpekat saker och ting där jag uppfattar att kommunpolitikerna inte tar tillvara kommuninnevånarnas intresse.Som jag uppfattar så låter man privata intressen inom framförallt kultur och idrott få någon form av gräddfil i investeringar.

Investringar som man i många fall inte vill stå för när verkligheten kommer i fatt och dessa skall redovisas..Vi har terminalbyggnaden där vi har ett underskott på ca en halv miljon varje år.

Vi har bestämmelser i kommunallagen att subventioner till det privata näringslivet är förbjudet.. Vi har tre stycken fullmäktige beslut som reglerar investringsbudgeten i byggnaden där det klart framstår vilka förutsättningarna som gäller för investeringar i byggnaden så att detta inte drabbar  skattebetalare i kommunen .Där framgår klart och tydligt att sammhällsbyggnadsnämnden skall fakturera de föreningar som nyttjar lokalen sommartid för evanemang så vi får täckning av investeringarna.

Jag har skickat frågan till Åmåls kommun via vår kommunschef. Är det en subvension till det

privata näringslivet ? Eller är det en total nonchalans mot tagna demokratiska beslut i fullmäktige ?.

Är det inte på tiden att fullmäktige som är det demokratiska forumet för våra politiska beslut tar initiativet och inte låter sig förpassas till nån form av transportkompani för kommunstyrelsen.

Jag väntar fortfarande på svaret på frågan och jag kommer att fortsätta att ifrågasetta så länge

den kultur som spridits sig i kommunen fortsätter.

Om jag har hört rätt så skall de hyresavtal som skrivits före branden också gälla efter en uppbyggnad.

Låt Åkab ta tag i hyresförhandlingarna så vet vi att vi får hyreskontrakt som håller oss kommuninnevånare skadeslösa.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågerutan

37 besvarade frågor

Skapa flashcards