Alla inlägg den 27 mars 2021

Av tommy norum - 27 mars 2021 14:29




 


SD-striden kan krossa Liberalerna – sprickan fördjupas | GP



För Sabuni själv kan konsekvenserna bli högt om inte hennes linje går hem i Liberalernas partiråd. – Jag är medveten om att jag kan bli sparkad. Men när nio av tio L-väljare identifierar sig som borgerliga så visar det väl att Sabuni gör rätt analys. Romina Pourmokhtari kommer att rösta emot Sabuni. För det första har vi ju knappt några väljare att förhålla oss till, så vi kanske inte ska tänka så mycket på vad de vill, utan snarare se till vad våra potentiella väljare vill och vilket parti vi vill vara säger hon. En någon konstig analys kan man tycka när man har facit i hand hur partiet har utvecklas i sitt samarbete med S - det om något borde väl vara en signal att ta till sig att det är dags för en förändring innan partiet helt blir utplånat. – Om vi öppnar för SD-stöd kommer det få stora konsekvenser för valrörelsen säger hon och jag har svårt att se hur jag ska kunna entusiasmera mina medlemmar att arbeta för en potentiell regering som ger utrymme för SD-politik. Men Liberalernas avhopp från Alliansen efter förra valet och i stället alliera sig med S- regeringen - vad det avhoppet fått för konsekvenser för partiet - det vill hon helst inte tala om.
 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågerutan

37 besvarade frågor

Skapa flashcards