Direktlänk till inlägg 7 mars 2020
En tid när sjöfarten på Dalslands kanal var den dominerande kommunikationen mellan orterna både med folk och fä och varor. Sedan tog järnvägen över allt mer och ångbåtarna försvann mer eller mindre från kanalen. Nu har lastbilarna tagit över och kanalen ligger öde från de vita båtarna som fraktade gods och människor och har nu ersatts med ett fåtal båtar som transporterar turister som vill insupa miljön runt kanalen.
Tärnan vid Långbron i Dals Långed på 1950 talet
<br" alt="" />OoM5AAAAgAElEQVR4nOy917NlyXXm98vMbY693lR1uUZ3A90NNMAZzNCM
zMyTQhH6N/UuRSj0pCBnNKPRiARIgiBMW3R1dZevW9cdt11m6iHNzn3qNofUDEkFiF1x49
Y9JnfuzJW5vvUtk+J//pP/3RpjsNZirSVe2mCMQUqJEAJhQQgBgLUWYd1vlYn4lfA+gDUCay1SSteu7j8j
hEDKDCEE1uqt12X8f9pm+...
Insändardebatten i PD där Åmålsborna träter om var centrum ligger och hur våra politiker i Åmål skall gå vidare i vad som i fortsättningen skall bli det nya handelscentrumet i staden.. I bland undrar man var det sunda förnuftet finns int...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | |||||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 | 7 | 8 |
|||
9 | 10 |
11 |
12 |
13 | 14 |
15 |
|||
16 |
17 | 18 |
19 | 20 |
21 | 22 | |||
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
|||
30 |
31 |
||||||||
|