Alla inlägg den 17 september 2019

Av tommy norum - 17 september 2019 20:00

Har tagit del av polisförhören med Tommy Jingfors förvaltninschefen i samhällsbyggnadsnämnden och vårt kommunalråd Kurt Svensson. En intressant läsning när man ser hur man talar osanning och förvränger sakförhållanden för att komma i bättre dager hos åklagaren. Hela upplägget i deras version är ju att försöka

ge en bild av mig som en bråkstake som är ute och cyklar i alla mina påståenden.

Vi börjar med Tommy Jingfors redogörelse i polisförhöret.


AXA-ladan påstås i polisförhöret vara ett hyresobjekt som hyresgästen åtog sig att rusta upp gratis. Åmåls kommun stod för vissa materialkostnader.

Första felet: hyresgästen debiterade arbetskostnader för upprustningen. Åmåls kommun stod för materialkostnaderna,

samt eluppvärmning i lokalen.

Med en hyra på 1000 kr / månad som började debiteras efter mitt avslöjande om förhållandena så anser sig kommunen fått tillbaka de investerade pengarna samt den uppvärmningsel som kommunen stått för under tiden. 

 

Tommy Jingfors anser också att alla hyresavtal  beträffande Terminalbyggnaden är

anpassade efter de kostnader som Åmåls kommun haft för investeringen.

En sak som nu kommer att visa sig när det nya hyresavtalet blir offentligt.

Tommy Jingfors har i polisanmälan påstått att upprinnelsen till mitt dåliga förhållande  till samhällsbyggnadsnämnden var att jag varit upprörd över att en krögare fick

tillgång till en del av bryggan där Seglationsstyrelsens Polstjärnan förut låg. Han påstår att mitt intresse för bryggan skulle vara personliga eftersom jag själv använde bryggan.

 

Fel igen: Upprinnelsen till kontroversen var att ett staket som skulle ingärda hela Bryggan var påbörjad, där café och ölförsäljning skulle tränga ut möjligheten för större fartyg att besöka småbåtshamnen. 

Ett faktum som våra båtklubbar kan bekräfta som var med på det möte, där man kom överens med Tommy Jingfors att ändra planerna. Ett staket som blev dyrt för kommunen när det sen visade sig att någon café och ölförsäljning fick man inte ha på

bryggan på grund av krav från hälsomyndigheterna. En sak som man borde tagit reda på före investeringen. 

 

Sedan gråter Tommy Jingfors krokodiltårar över mitt sätt att undersöka förvaltningen där jag påstås springa på Stadshuset ett par gånger i veckan. Han letar där i dokument som efter minsta fel i alla typer av frågor. Jag har i min roll som undersökare av politiska och förvaltningsbeslut gjort Tommy Jingfors arbetssituation olidlig., där också hans 6 barn kommer in där han får frågor om han stjäl.

 

Slutklämmen i polisförhöret är att om jag fortsätter mina beskyllningar kan invånarna börja tro att det finns någon

sanningshalt i dessa. 

 

Jag är ojust och dum i mina beskyllningar. Jag tror mig beskriva verkligheten med egna meningar och skriver i min blogg om mygel och konspiration. 

 

Han överväger att göra en anmälan mot mig om förtal eller ofredande.

En mycket intressant utveckling. Jag ser fram mot den anmälan Tommy Jingfors - det skulle räta ut en massa frågetecken som du förnekar har hänt.


Som kommentar till hela affären kan man ju konstatera att Tommy Jingfor saknar  en del av den kompetens som erfordras i en verksamhet som skall förvalta våra fastigheter. Ett uppdrag som nu politikerna har befriat Tommy Jingfors från efter alla konstiga hyresavtal och ombyggnader av fastigheter som förvaltningen har stått för. Inte en dag för tidigt.

  

Av tommy norum - 17 september 2019 19:45

Kurt Svensson vårt avgående kommunalråd har svårt att ta till sig det stora raset i kommunalvalet, läser vi i pressen.


Han liksom vår lokaltidning har de senaste månaderna stoppat huvudet i sanden och inte låtsats om alla övertramp som inte minst den här bloggen har informerat om. Kanske är det så att försöker man mörka uppenbara fakta om oegentligheter om sitt sätt att styra kommunen så är nog inte väljarna dummare än att de genomskådar detta till slut.

 

Att försöka att inte låtsas om de problem som ett långt Centerstyre har inneburit för kommunen med slapphet i ekonomistyrningen,  med ett tjänstemannastyre i vissa förvaltningar där man tummat på de klara regler som finns i kommunallagen, regler som är till för att skydda oss kommuninnvånare. Där man inte reagerar på att ha en revisionsgrupp som inte ens är värd namnet. Ett kommunalråd som inte har respekt för lagöverträdelser, utan när han blir ertappad med byxorna nere, talar osanning om sakförhållanden för att slippa ta ansvar för sina tokiga beslut.

 

Att under årtionden struntat i att ta tag i våra pensionsskulder och förbereda en återbetalning som skall skydda våra barns åtaganden i framtiden mm mm. 


Att sen inte vara självkritisk på vad man har åstadkommit eller hur man tagit tillvara medborgarnas intressen är nog något som kommuninnevånarna har med sig både när det gäller vindkraftsfrågan och andra konstiga bortförklaringar i uppenbara lagöverträdelser.


Förstår man inte väljarnas reaktion under sådana omständigheter då skall man inte företräda dessa i sitt styrande, ett faktum som våra väljare klart deklarerat genom kommunalvalet.  


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågerutan

37 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards