Alla inlägg den 7 september 2015

Av tommy norum - 7 september 2015 07:00



Lördagens tillställning på Värmlandsnäs Skördefest fick väl inte den publiktillströmning som man hoppats på . Regnet och snålblåsten gjorde väl att många skippade besöket . Söndagen bjöd däremot på bra väder och de olika stationerna var välbesökta. Den berömda potatismotivet på Bodaholm är ett måste för de flesta . Alltid lika spännande vilket motiv som kommit till i år


    

På Herrestad fick vi en underhållande information av fadern till de nuvarande ägarna när vi intog vårt fika ihop med 3 av våra barnbarn i den gamla stallbyggnaden. Med 11 hästar i stallet och lika många anställda på 1940 talet så förstår man att bondelivet har förändras under åren. Nu är det ägarna själva med hjälp av maskiner som sköter gården .


 

På Herrestad fanns det här paret som visade vad en häst kan utföra med lite träning.


Trone Hatts Gård var som vanligt intressant med sin bilutställning , lamadjur och lite aktivitet för barnen. 


   


Här fick man också pröva på Lerduveskytte . Den som nappade på den stationen i familjen utan någon erfarenhet av skytte mer än luftgevär var ett av barnbarnen och farmor i familjen.  

Och här har vi kombattanterna i en generationstävling där slutsresultatet med sex skott vardera blev oavgjort med 3 träffar på man . Inte dåligt av 2 nybörjare att få ett sådant resultat. Själv fegade jag ur när jag tänkte på konsekvenserna om jag inte skulle ha kommit upp i samma resultat. Nu kan jag fortsatt luta mig tillbaka och framhärda mina skyttekonster via den skyttemedalj jag fick när jag på 1960 talet gjorde lumpen.  
   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågerutan

37 besvarade frågor

Skapa flashcards