Alla inlägg den 27 april 2014

Av tommy norum - 27 april 2014 07:00


 



Tydligt är att våra politiska partier inte är intresserade av att föra debatt i media.


Själv har jag fört en politisk dialog nu snart i fyra år i denna blogg där den enda som reagerat på mina inlägg är moderaterna med Ulf Hanstål när jag ifrågasätter deras politik.

Jag har anklagat politikerna för att inte ha rätt kompetens för sitt uppdrag, att de inte bryr sig om kommunallagen, att de inte har en susning om kommunens ekonomi, att tar beslut på dåliga eller obefintliga tjänstemannaunderlag, att inte gör några uppföljningar på de beslut man tagit för att se om man fick det man beslutade om, jag har anklagat dem för att strunta i pensionsskulden, infrastrukturen. Jag har klagat på att man lånar till rent underhåll, att man subventionerar enskilda företagares hyror, att man hattar fram och tillbaka i beslutsgången, att man lovar före val men som man sedan inte uppfyller sina vallöften, att man anser sig ha rätt att sparka tjänstemän på så lösa grunder som personkemi, jag har anklagat politiker att de ljuger för att skydda sig själva, jag har anklagat politiker att de myglat med våra skattepengar där man trixat med bokföringen för att dölja var kostnaderna hamnar.

Listan kan göras hur lång som helst vad våra politiker ställt till med utan att en enda vågar gå i svaromål på alla anklagelser som bloggen har bjudit läsarna på under de snart fyra år den funnits.

En del anklagelser kan väl närmast anses ärekränkande om de inte var sanna.


Ulf Hanstål har vid två tillfällen gett sin syn på det jag skrivit om det skall han ha all heder av och säger väl lite om att han värnar om det han tycker är rätt politik och vill också delge sina synpunkter till bloggläsarna med utgångspunkt från sina värderingar. Men ni andra då ? Jag vet att de flesta politiker följer bloggen med intresse, men att göra sin röst hörd genom att delta i en debatt så långt sträcker sig inte intresset att informera medborgarna om deras ställning i frågorna.


Att det sedan då och då dyker upp anonyma skribenter som har synpunkter på det jag skriver om men när jag kräver att de skall publicera sitt namn då fegar de ur .

Demokratins grundbult det är öppenhet och ärlighet mot medborgarna där det också ställs krav på att våra politiker deltar i de politiska samtalen och inte gömmer sig på kammaren när det blåser upp från opponenter med andra åsikter. .

Och det är inte bara en lite klick läsare som tar del av vad som skrivs i bloggen . Numera så har bloggen lika många läsare som PD . Vi närmar oss nu sjutusen unika läsare i månaden. Så att låta mig skriva om vad som helst utan att gå i svaromål det kan bli en dyr erfarenhet i kommande val för en del. .

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågerutan

37 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards