Direktlänk till inlägg 22 september 2013

50 år med samma kvinna firades med en tyst minut.

Av tommy norum - 22 september 2013 07:00



50 år med samma kvinna bredvid sig som gifta låter i dagens samhälle som ouppnåeligt för de flesta .

Det var i alla fall det som vi, min hustru  och jag själv fick uppleva den 21 september 2013, efter att ha träffats för första gången före tonåren och sedan i princip hållit ihop sedan dess.


Hur skall ni fira detta har varit den stående frågan den sista tiden. Med en tyst minut har hela tiden varit mitt svar eftersom jag inte gillar att fira tiden som gått och som aldrig kommer tillbaka. Det gäller födelsedagar som bröllopsdagar i mitt liv.

10 röda rosor har varit det stående inslaget i mitt sätt att visa min uppskattning till min livskamrat på bröllopsdagen de gånger jag inte har glömt den. Numera får jag en påminnelse från någon av våra fyra barn om vad som är i görningen.

Firandet eller skall vi säga en återupplevelse av vad som hände för 50 år sen , där Åke Högström som kommer från Åmål förrättade vigselakten, blev ett besök i Arvika Östra församlings kyrka.

Det blev resultatet av manifestationen för femtionde bröllopsdagen där det blev både en och två minuter av tystnad i det tomma kyrkorummet när man fick en återupplevelse i sina minnen vad som hände den dagen.

        



 

Denna lite ovanliga kyrkobyggnad som konstnärerna i Arvika i början på 1900 talet hade en stor del i att den kom till och som också fick stort inflytande för utformningen av byggnaden.

  

Här gick man fram i altargången , nervös och med ett hundratal personer som iakttog framskridandet mot altaret. .


 

Med bröllopsmarschen ekande från orgelläktaren.

 

Där fanns dopfunten som tre av våra fyra barn blivit döpta i. 

 
 
Ingen bild

En trogen läsare

23 september 2013 00:26

Varför inte bjuda henne på en trevlig resa.
Hurtigrutten , tillexempel.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tommy norum - 6 juli 2023 10:38

                 Lite reklam för min yngsta dotters måleri. Har utställning i Vaxholm i sommar. Hon är en konstnär som blandar friskt med motiven i sina målningar från sin ateljé i Åkersberga. Blandar egna och beställda motiv. Populariteten öv...

Av tommy norum - 11 april 2023 14:01

<br" alt="" />OoM5AAAAgAElEQVR4nOy917NlyXXm98vMbY693lR1uUZ3A90NNMAZzNCM
zMyTQhH6N/UuRSj0pCBnNKPRiARIgiBMW3R1dZevW9cdt11m6iHNzn3qNofUDEkFiF1x49
Y9JnfuzJW5vvUtk+J//pP/3RpjsNZirSVe2mCMQUqJEAJhQQgBgLUWYd1vlYn4lfA+gDUCay1SSteu7j8j
hEDKDCEE1uqt12X8f9pm+...

Av tommy norum - 9 april 2023 10:12

  Insändardebatten i PD där Åmålsborna träter om var centrum ligger och hur våra politiker i Åmål skall gå vidare i vad som i fortsättningen skall bli det nya handelscentrumet i staden.. I bland undrar man var det sunda förnuftet finns int...

Av tommy norum - 8 februari 2023 13:45


      Man slutar aldrig att förvånas över våra politikers totala oförmåga att kunna analysera konsekvenserna av sin naiva flyktingpolitik som bedrivits i det här landet. Skolan som man allt sedan den stora invandrarvågen på 2000 talet har k...

Av tommy norum - 4 februari 2023 14:25


    Frågan är väl om inte släpat in en varg i fårakläder när man valde in : Muharrem Demirok som Centers partiledare.   Et gäng partimedlemmar från Linköping öppnade sig och berättade vad de egentligen tycker om sin ga...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågerutan

37 besvarade frågor

Skapa flashcards