Alla inlägg den 8 september 2011

Av tommy norum - 8 september 2011 16:15

Jag blev en aning förvånad när jag slog upp sidan med  PD:s Synpunkt för att läsa insändarna. Döm om min förvåning när jag läser inlägget om skolan som var undertecknat Moderaterna i Åmål Ulf Hanstål.

Jag trodde i min enfald att Moderaterna lagt ner sin politiska verksamhet i Åmål med tanke på den totala tystnaden i etern som rått en längre tid.


Om Moderaterna skall vara med och ta en plats i det kommunala styret i framtiden får man nog vara med och leverera mer i den politiska debatten för att skapa förtroende för sina idéer , om man nu har några.

Tyvärr var väl inte dagens insändare någon höjdare för att få ökat förtroende för sin politik.

Här uppmanar man Socialdemokraterna att lösa frågan runt gymnasieskolan snarast. Ett något lättvindigt sätt att leverera politiska budskap i massmedia.  Egna idéer och lösningar i frågan som framtida tänkta moderatväljare kan ta del av var det sparsamt med i insändaren.


Om man tror att man kan  föra Moderat politik med det upplägget då finns det nog små  förutsättningar för  att växa i Åmål. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Frågerutan

37 besvarade frågor

Skapa flashcards