Direktlänk till inlägg 17 maj 2011
Jag förstår signaturen flanören i PD:s synpunkt i dag som har synpunkter på den försämrade cykelkultur som finns bland ungdomarna.
Vore det inte på tiden att både polis och ansvariga för skola börjar reagera på eländet.
Vore det så svårt för polisen att i skolorna informera om vilka trafikregler som gäller när man har cykel som transportmedel och sen på fältet ser till att de följs.
Kanske skulle man lägga om arbetspassen inom polisen så att man en tid koncentrerade sig strax för och efter skolslutet och ta tjuren vid hornen och bötfälla dessa cykelmarodörer som med en total saknad av vett åker slalom mellan de gående på trottoarerna.
Man kan inte bara skylla på resursbrist så fort man inte klarar av sina uppgifter. För ingen varken i polishuset eller i skolan kan ha missat den kultur som spridits bland en del ungdomar där det helt saknas respekt för både lagar och de gående som våra trottarer är till för.
Till och med vid övergångsställen fräser man över och tar för givet att bilisterna skall stanna.
Vår skolpersonal kan heller inte kunnat undgå och se den förändring som har skett i trafikvett, förhoppningsvis är man inte helt isolerade från verkligheten utanför skolan.
Skärpning både hos polis och skolledning ,ta nu tag i problemet och lös detta snarast innan en allvarlig olycka händer.
<br" alt="" />OoM5AAAAgAElEQVR4nOy917NlyXXm98vMbY693lR1uUZ3A90NNMAZzNCM
zMyTQhH6N/UuRSj0pCBnNKPRiARIgiBMW3R1dZevW9cdt11m6iHNzn3qNofUDEkFiF1x49
Y9JnfuzJW5vvUtk+J//pP/3RpjsNZirSVe2mCMQUqJEAJhQQgBgLUWYd1vlYn4lfA+gDUCay1SSteu7j8j
hEDKDCEE1uqt12X8f9pm+...
Insändardebatten i PD där Åmålsborna träter om var centrum ligger och hur våra politiker i Åmål skall gå vidare i vad som i fortsättningen skall bli det nya handelscentrumet i staden.. I bland undrar man var det sunda förnuftet finns int...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | |||||||||
2 |
3 | 4 |
5 | 6 |
7 | 8 |
|||
9 |
10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | |||
16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | |||
23 |
24 | 25 |
26 |
27 |
28 | 29 |
|||
30 |
31 | ||||||||
|